Nedräkning till årets bokmässa pågår

Nu börjar det kännas i kroppen:

Pirret.
Peppet.
Nervositeten.
Koncentrationen.

Bokmässan startar om bara lite drygt ett dygn!

Vis av tidigare erfarenhet vet jag att detta är bra att ha: bekväma skor, skavsårsplåster, bra deo, tygkasse för bokköp, inga tjocka tröjor eller koftor (eftersom det alltid är supervarmt inne på mässan) och en liten vattenflaska att fylla på i handfatet på toaletten (eftersom det alltid är supervarmt inne på mässan).

Årets bokmässa är min sjätte som litteraturarbetare. Min första var 2008, då jag intervjuade författare på löpande band i Bokcirklar.se:s monter.

Jag är som vanligt ute i sista stund – har knappt sett igenom monterprogrammet, knappt ögnat igenom seminarierubrikerna. Det brukar jag göra samma dag. Och: det känns som om det får allt mindre betydelse ju fler år jag är på mässan.

Nej, mässan handlar numera minst lika mycket om möten och samtal! Träffa gamla bekanta, få nya bekanta. Mingla, festa, drälla omkring på Park.

I år ska jag också vara med på Sveriges Radios scen på fredagen! (Mer om det snart..)

Eventuellt bekväma skor:

20130924-160007.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen, Bokmässan

Kommentera

