Vilken usel lässommar det blev!

Ja, det blev som det brukar: en riktigt dålig lässommar.
När jag summerar juli och augusti månads läsning får jag (trumvirvel):

åtta skönlitterära böcker!

Jag skyller på att jag numera (bland annat) jobbar med att läsa böcker och semester är semester är semester är att vara med familjen, grilla, bada, spela kort med barnen och göra allt annat än att läsa. I alla fall skönlitteratur.

För visst jag har läst. Men inte skönlitteratur, utan hus- och trädgårdslitteratur.
För familjen K. blev nämligen med sommartorp i början av juli! Så min juliläsning blev Stora boken om byggnadsvård av Göran Gudmundsson, Så renoveras torp och gårdar av Ove Hidemark mfl, Samtal i trädgården av Karin Berglund, Paradiset av Sanna Töringe och Tre mästare, tre trädgårdar av Lotte Möller.

Stora boken om byggnadsvård har jag läst tre gånger från pärm till pärm och fördjupat mig i linoljefärger, pigment, profillister och annat som hör slutet av 1800-talet till.

Men nu känner jag höstluften komma svepande på morgonpromenaderna och den sköna läslusten börjar väckas till liv igen när jag kryssade i höstkatalogen härom dagen.

Och det är bara en månad kvar till bokmässan.

Anledningen till sommarens läsning:

20130825-175905.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Läsande

Kommentera

