Jösses, jag glömde ju kryssa för Pontus Waslings bok!

Jag skyller på att Volante hade en jätteliten annons längst bak i höstkatalogen med författarnamn utan boktitlar eftersom jag missade att kryssa för Pontus Waslings bok om HJÄRNAN!

Volante är ett litet förlag med spännande sakprosatitlar, som t ex Anders Mildners Koltrasten som trodde den var en ambulans och nu senast Daniel Kahnemans Tänka, snabbt och långsamt.

Pontus Waslings bok heter Minnet, fram och tillbaka och presenterar den senaste hjärnforskningen på ett lätt sätt.

Så här skriver förlaget om boken:

”Om minnet är så bra, varför glömmer vi? Är det så att vårt dåliga minne faktiskt är en förutsättning för ett lyckligt liv? Och har du undrat varför det är så svårt att leva i nuet?”

JA, det undrar jag faktiskt! Ge mig svaret!

20130823-092106.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen, Boktipset

Kommentera

