Fantastisk intervju med Nicole Krauss på Louisiana Channel

Helt plötsligt har jag upptäckt att det danska muséet Louisiana har en egen TV-kanal – Louisiana Channel! Och vilka intervjuer det finns där! Patti Smith! Siri Hustvedt! Kerstin Ekman! Ja, inte bara författare utan också konstnärer och modeskapare för den delen…

Just nu lyssnar jag på intervjun med Nicole Krauss, som skrivit en av de finaste böcker jag någonsin läst: Kärlekens historia. Det handlar om läsning, skrivande, böckerna hon skrivit och om hur vi skapar vilka vi är.

Kolla på intervjun här.

Nicole Krauss på Louisiana Channel

 

2 kommentarer

Filed under Läsande

2 responses to “Fantastisk intervju med Nicole Krauss på Louisiana Channel

  1. Tack! Det visste jag inte heller. Kärlekens historia tyckte jag också mycket om. Det stora huset däremot kommer jag inte in i.

  2. Tack för tipset om intervjun. Kärlekens historia tillhör de oförglömligt vackra romanerna.

Kommentera

