Mina läsplaner i sommar

Jag hade inte tänkt att ha några läsplaner för sommaren. Jag läser och recenserar ju så mycket under resten av året så jag brukar ta lite läspaus då.

Men så fick jag en fråga från en reporter på Svensk bokhandel… Och då funderade jag lite.

Så: jag ska läsa på engelska i sommar! Läsa om gamla E. M. Forster, som Howard’s End och A room with a view. Läsa om Mrs Dalloway. Läsa Middlesex, som jag köpte nyss och som alla säger är så bra. Läsa om The Road – trots stt den är då hemsk – bara för att språket är så fantastiskt. Och så ska jag läsa Bring up the bodies av Hilary Mantel, det är ett måste!

Men jag vill också läsa nytt. Så tips emmottaget tacksamt om bra nya titlar på engelska som finns i pocket.

Mitt svar i Svensk bokhandel:

20130605-080313.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen, Läsande

Kommentera

