Jag ska prata om mina favoritböcker i radio i sommar tillsammans med Morgan Larsson!

Jag har fått roligaste sommarjobbet! Jag ska prata om mina favoritböcker i radio!

Det är jag och Morgan Larsson (känd från radioprogrammet Christer i P3) som ska prata om våra favoritböcker tillsammans med programledaren Cicci Hallström.

Radioprogrammet heter Picknick och är ett samsänt förmiddagsprogram som görs av P4-kanalerna  Göteborg, Väst, Sjuhärad och Skaraborg. Själva programmet sänds måndag – fredag mellan 10.15 – 13 under åtta veckor i sommar och programinslaget med våra boktips kommer att sändas på tisdagar ungefär kl 12.15.

Jag och Morgan ska boktipsa i åtta olika genrer: deckare, klassiker, barn/ungdomsbok, uppväxtskildringar, romantik/chick lit, självbiografi, historiska böcker och så en valfri titel.

Jag har redan valt ut vilken barn/ungdomsbok jag ska tipsa om, men sedan är det svårt. Jag har så många favoritböcker! Deckare finns det ju massor som jag har läst och dessutom var jag ju en av de som röstade i Sydsvenskans enkät om vilken som var den bästa svenska deckaren genom tiderna. Och genren klassiker finns det ju också många favoriter i.

3 kommentarer

Filed under Litteratur i TV och radio

3 responses to “Jag ska prata om mina favoritböcker i radio i sommar tillsammans med Morgan Larsson!

  1. Anna Teichter

    Men shit vad kul, det måste jag försöka komma ihåg att ratta in. Börjar vilket datum?

  2. Åh vad roligt det låter! Riktigt kul för dig! Du får nog påminna igen sen är mest spänd på hmm, alla utom deckare.

Kommentera

