Här är sommarpratarna i P1 2013 – mina favoriter

Jo! Det finns några författare med bland årets sommarpratare i P1: Jonas Gardell, Mikael Niemi, Theodor Kallifatides, Maria Sveland, Sami Said och nya akademiledamoten Sara Danius.

Men den jag ser allra mest fram emot är såklart Liv Strömquist! Åh, denna underbara feministiska och politiska samtidsskildrare. Rolig är hon också!

Jag vill också höra Carolina Neurath (först ska jag dock läsa hennes bok om HQ, den står i bokhyllan hemma), jag är nyfiken på vad konstnären Cecilia Edefalk kan ha att berätta och Jenny Strömstedt är smart och skärpt – henne vill jag lyssna på.

Ooops, det blev visst ingen man! Vilken miss! Jag kvoterar genast in Kristian Gidlund – även om det säkert kommer att bli en självutlämnande och tuff berättelse – och så vill jag också höra Malik Bendjelloul berätta om filmskapande. Och inte glömma Jan Eliasson! som är en fantastisk berättare, det vet jag redan.

Här är hela listan på sommarpratare 2013.

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen, Litteratur i TV och radio, Media/Journalistik, Svenska författare

Kommentera

