Liknelseboken, Liknelseboken!

Jag ligger med febervärk i kroppen och gråter när jag läser de sista sidorna i Liknelseboken.
Det är en mycket förunderlig läsning, en riktigt stark läsupplevelse.

Och jag som egentligen har svårt för Per Olov Enquists berättelser. De har inte riktigt passat mig, de jag läst.

Men Liknelseboken väcker så mycket tankar i mig. kanske har jag helt enkelt blivit mottaglig. Snart ska jag formulera något i en recension, men så länge feberinfluensan har fäste i kroppen så blir det inga färdigtänkta tankar. Om några dagar så.

20130404-185659.jpg

1 kommentar

Filed under Boktipset, Läsning pågår, Svenska författare

One response to “Liknelseboken, Liknelseboken!

  1. Krya på dig! Jag har önskat mig denna i födelsdagspresent…Ska hålla utkik efter din recension

Kommentera

