När jag själv inte kan recensera Vattnet i mars av Mikael Fant, så bjuder jag på alla andras recensioner:

Det går inte att recensera en bok som en vän har skrivit och fortfarande ha någon slags litteraturkritisk heder kvar. Så jag tänker inte göra det.
Men jag kan dela vad andra recensenter skriver.

Och jag sitter faktiskt och gråter igen, för recensionerna är precis så bra som jag trodde och hoppades att de skulle vara.
Det är en fantastisk bok!

Läs recensionerna i:

Sydsvenskan
Helsingborgs dagblad
Smålandsposten
Borås Tidning
Kvällsposten
Aftonbladet
Dalademokraten

Och de som bara finns på PDF än så länge, från Norra Skåne, Hallandsposten, Dalademokraten och Ystads Allehanda finns att läsa i Facebookgruppen Mikael Fant (författare).

Finns en hel del recensionscitat på Piratförlagets hemsida också.

Och en bild från Metro 15 mars. Foto: Marthina Elmqvist.

20130315-090338.jpg

2 kommentarer

Filed under Länktips, Recensioner, Svenska författare

2 responses to “När jag själv inte kan recensera Vattnet i mars av Mikael Fant, så bjuder jag på alla andras recensioner:

  1. Monica Hansson

    Blev inspirerad av dina kommentarer om boken när du läst den så jag lånade den på bibblan. Och jag gillade vad jag läste. Blev också berörd av slutet. Sällan eller aldrig skriver en man så bra om hur kvinnor tänker och upplever sitt liv.

  2. Micke

    Det värmde, det där!
    /Författaren

Kommentera

