Vad var det som var så bra med den där artikeln om Joan Didion egentligen?

Ibland mejlar jag länkar till mig själv om bra artiklar, eller notiser, eller något annat som jag borde läsa, tänka eller kanske till och med skriva något klokt om. Idag hittade jag en sådan länk när jag städade lite i min inkorg.

Det är en länk till en text om Joan Didion och dagboksskrivande på Brain Pickings: Joan Didion on keeping a notebook. Här är den. Den kommer från någon som delade den på Twitter.

Problemet är att jag inte riktigt minns vem det var som delade den eller varför jag tyckte att den var så bra. Det är ett mysterium. Den är postad den 17 februari i år, så det är ju bara en månad sedan. Men jag kan ändå inte minnas varför jag tyckte den var så läsvärd att jag mejlade den till mig själv för kom-ihåg.

Brain Pickings är för övrigt en rätt cool sida med mycket läsvärt. Läs om sidan här. Det går också att donera pengar till sidan, eftersom den inte vill ha några annonser. Skribenten Maria Popova går också att följa på Twitter: @brainpicker.
Och istället för den där artikeln om Joan Didion och hennes dagbok ska jag läsa Anaïs Nin on parenting, character and personal responsibility tror jag.

Lämna en kommentar

Filed under Länktips

Kommentera

