Författarsignerade böcker – I love it!

Nu har jag fått mitt ex av In som ett lamm, ut som en tigrinna signerat av Vanja Hermele.

Det fick jag efter vårt 8 mars-samtal på Akademin Valand alldeles nyss. Det blev ett bra samtal, mysigt och intimt i glashuset på Valands gård, med en intresserad och frågvis publik.

Vi pratade om kvalitetsbegreppet i konsten, om vad som skiljer skönlitterärt mot vetenskapligt skrivande, om det manliga geniet och hur konsten verkar vara efter sin samtid vad gäller jämställdhetsfrågor snarare än att bryta och gå i bräschen.

Det är också intressant hur jag i omläsningen inför dagens samtal ser helt nya saker i In som ett lamm, ut som en tigrinna och säkert kommer se ännu fler, nu när jag samtalat om boken.

Slutet på boken är bara början!

20130308-124318.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Årets bästa böcker 2012, Debutanter, Läsande, Svenska författare, Vetenskapligt

Kommentera

