Och de nominerade till Borås Tidnings Debutantpris är:

Hindenburg av Susanna Lundin

Väldigt sällan fin av Sami Said

Åsen av Katarina Fägerskiöld

Tillhör Lyra Ekström Lindbäck av Lyra Ekström Lindbäck

Marialucia av Elisabeth Berchtold

Se där! Vilka bra nomineringar!
Och för första gången sedan jag började skriva om litteratur och läsning, så har jag läst alla de nominerade som skrivit prosa!

Och tre av titlarna är med på min årsbästalista! Hindenburg (som jag ju tyckte var årets bästa bok), Väldigt sällan fin (på plats 6) och Åsen (just utanför tio-toppen).

Att inte Lyra Ekström Lindbäcks bok finns med där är ett olycksfall i läsararbete och är bara för att jag läste ut den efter att listan publicerats, vilket naturligtvis är trist. (Jag tror jag ska lägga till den i efterhand!)

Och jag har faktiskt just lämnat tillbaka den boken till biblioteket, om någon vill låna? (Lite synd, för nu hade jag ju velat titta lite i den igen..)

Jag ser nu fram emot prisutdelningen i Borås. Det ska bli kul att få träffa författarna.

Och så ska det bli kul att få vara med och utse vinnaren i Lilla Debutantpriset, som delas ut samma kväll. Jag har ju just blivit ny jurymedlem i den juryn. Snart, snart ska jag börja läsa novellerna! Roligt läsarbete!

Dagens tidning.

20130110-075707.jpg

1 kommentar

Filed under Debutanter, Svenska författare

One response to “Och de nominerade till Borås Tidnings Debutantpris är:

  1. Oj vad jag blev sugen på att läsa Hindenburg! Det får bli bibblan idag.

Kommentera

