All work and all play makes Annika a non-reading person (fast nya Zadie Smith är riktigt bra!)

Nej, det har inte blivit mycket läst de senaste dagarna. Det blir så när det är mycket roligt som händer på jobbet, som föreläsningar och Global Week-veckor och firande av inlämnade strategier och skrivarkurser och jobbande till sent på kvällen och lite champagne har väl också slunkit ner. Huvudet surrar av andra saker än läsning, som kom-ihåg-att-göra-listor, webbtextskrivande och -publicerande, översättningar som ska korrläsas, kurslitteratur som ska inför-läsas.

Jag har knappt orkat läsa på bussen på flera dagar, utan istället lyssnat på radio och tittat ut genom fönstret. ”Åh, vilka fina granar på vägen mellan Borås och Göteborg.”
Ja, det är på den nivån.

Fast igår morse var jag lite pigg och började läsa NW av Zadie Smith. Jag köpte den ju precis när den kom ut, men lånade genast ut den till min granne. Och nu har jag helt fräckt tagit tillbaks den, fast han inte läst klart!

Den är bra. Riktigt bra.

Men nu ligger den kvar på mitt rum på jobbet, inte så smart, så jag gissar att jag kommer att börja läsa något annat på bussen till jobbet imorgon.
Och det är ju inte så att jag saknar böcker att läsa direkt…

Lämna en kommentar

Filed under Läsande

Kommentera

