Fyndar igen: Kirsten Hammans debut Vera Winkelvir och Harold Blooms tankar om läsning

Det gäller att vara noggrann och noggrann. Och ha tålamod.

Idag fyndade jag återigen i min Emmaus-butik i Borås; två böcker som stod på helt fel ställe och två böcker till min man. Fyra böcker allt som allt.

De två till min man handlade båda om andra världskriget, varav en av titlarna fick hans ögon att lysa som ett barns på julafton.

Böckerna till mig? Vad sägs om Kirsten Hammanns debut Vera Winkelvir!!! Ett nästan 20 år gammalt exemplar, men till synes helt oläst! Wow! Och litteraturprofessor Harold Blooms Hur du ska läsa, och varför.

Kirsten Hammann är en ny favorit efter höstens nya bok Se på mig och seminariet på bokmässan tillsammans med Trude Marstein.

Harold Blooms bok är 10 år gammal. Men att läsa om hur man ska läsa litteratur är alltid värd en läsning.

20121021-170334.jpg

2 kommentarer

Filed under Bokfynd

2 responses to “Fyndar igen: Kirsten Hammans debut Vera Winkelvir och Harold Blooms tankar om läsning

  1. Snart kommer jag att skriva en mycket försenad reflektion om Blooms mycket läsvärda bok!

Kommentera

