Nästa recensionsbok: In som ett lamm, ut som en tigrinna

Jag är glad över min nästa recensionsbok, som damp ner i brevlådan idag:

20121019-145553.jpg

Författaren heter Vanja Hermele och är journalist, genusvetare och har varit chefredaktör på tidskriften Bang. In som ett lamm, ut som en tigrinna är hennes skönlitterära debut. Romanen skildrar enligt baksidestexten ”den undanglidande makten i arbetet för jämställdhet /…/ både på det personliga planet och i samhället.”

Innan jag ens läst boken vill jag påstå att bokförlaget Natur & Kultur haft den intressantaste utgivningshösten i år med titlar som Ön, Mitt grymma öde, Sång till den storm som ska komma och Väldigt sällan fin.

Vilken tur att jag är på väg att bli frisk efter höstens första förkylning. Den här romanen kräver nog att alla hjärnceller är tillbaka på rätt plats.

Lämna en kommentar

Filed under Debutanter, Svenska författare

Kommentera

