Bokmässan: Jag som inte skulle köpa några böcker (men det säger jag ju alltid…)

Jag skulle inte köpa några böcker på Bokmässan. Det var ju så jag sa.
Men det gick ju sådär.

Å andra sidan köpte jag faktiskt inte så väldigt många. Sken och Hindenburg fick jag ju på köpet när jag tecknade prenumerationen på 10-tal. Drömmen om en bro är ett recensionsex. Och i H:Ströms monter fick man köpa tre böcker till priset av två. Så tekniskt sett har jag bara köpt två böcker – en om Virginia Woolf (skriven av bokbloggaren Bernur – Björn Kohlström) och en om Kerstin Ekman.

(Ja, jag försöker rättfärdiga mina köp i efterhand… Puh.)

Ändå känns det som om jag borde köpt fler, som om jag missat massa möjligheter att fynda god litteratur. Ön och Mitt grymma öde till exempel, efter att ha lyssnat på det fantastiska seminariet med Lotta Lundberg och Carl-Michael Edenborg.

Nästa år. Nästa år. Nästa år ska jag inte säga att jag inte ska köpa böcker på bokmässan.

20120930-101103.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokmässan

Kommentera

