Jag är intervjuad om Femtio nyanser av honom i Sydsvenskan – läs här!

Sydsvenskan publicerade en jättebra artikel om Femtio nyanser av honom igår, skriven av Camilla Sylvan.
Initierad.
Nyanserad.

Jag är också intervjuad, eftersom jag bloggat så mycket om den, och det är ju kul.

”Litteraturkritikern Annika Koldenius läste tidigt hela trilogin och känner nästan hur hon fått försvara den i sociala medier.

– De som kritiserar boken för att den handlar om män som utnyttjar kvinnor har inte läst ordentligt. Anastasia låter aldrig Christian bestämma över henne. Hon gör som hon själv vill hela tiden.”

Visst stämmer det att det känns som om jag fått försvara den.
Många jag pratat med om boken förstår inte grejen.
Många har inte läst boken, men har åsikter ändå.

I pappersversionen av artikeln finns dessutom ett citat från min blogg. Exakt vad det är för citat vet jag inte än, men jag får ett eget pappersex på Bokmässan.

Simona Arhnstedt har också skrivit bra på sin blogg om Femtio nyanser av honom.
Läs här.

Och glöm inte att rösta på min recension i Norstedts och Twinglys tävling om bästa Femtio nyanser av honom-recensionen. Klicka bara här, eller på knappen till höger, så har du röstat på mig!

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen, Erotik

Kommentera

