Lördagslivet för en frilansande litteraturkritiker. Sammanfattat.

Dagens arbetshörna:

20120915-222443.jpg

Benvit skinnsoffa. (Blocketfynd.) Kaffekopp. (Fådd som present efter ett moderatorsuppdrag på Högskolan i Borås.) Lite choklad. (Köpt på affär. OBS att jag inte ätit hela kakan själv, det är 71 procentig Feine Bitter från Vivani. Jag mår illa om jag äter fler är tre rutor.) Många böcker!! (Alla är recensionsexemplar utom Fifty Shades Freed som ligger kvar efter intervjun med Nyhetsguiden i P3.)

Idag har jag läst ut Evigheten, syster av Tarmo Rissanen, skrivit en recension på nästan 2000 tecken på den och mejlat den till kulturredaktören på Borås Tidning. Jag har korrläst den nya hemsidan som Teg Publishing bygger just nu. Jag har läst tre sidor i Helle Helle och bestämt mig för att avvakta med den en dag till. (Deadline på den recensionen är den 21 september.) Istället fastnade jag i boken om Margot Wallström av Bengt Ohlsson. Jag sträckläste den av någon anledning som jag måste fundera på. Det finns mycket jag gillar. Men mycket jag inte gillar. Funderar just nu på hur jag ska formulera mina tankar om den.

Jag har också denna lördag hunnit läsa DN och BT, städa bottenvåningen, spela fotboll med mina söner, laga lunch och middag till hela familjen (och en kompis till dottern), hänga en tvätt, sjunga och spela musikallåtar på piano samt titta på ett avsnitt av Vita Huset med min man.

Vad jag inte gjort, är att vara på releasefesten för Hans-Olov Öbergs senaste deckare Någon att lita på.

Ja. Det var lördagslivet för en frilansande litteraturkritiker. Sammanfattat.

6 kommentarer

Filed under Bokbranschen, Läsande

6 responses to “Lördagslivet för en frilansande litteraturkritiker. Sammanfattat.

  1. Oj, vad du har varit effektiv!!😉

  2. Ehuru en upprörande ineffektivitet på en avgörande punkt.

  3. Ingrid Bahlenberg

    Jag blir trött bara av att läsa om din fullspäckade dag🙂

Kommentera

