Äntligen har jag köpt Zadie Smiths nya bok NW! Men läsa får jag göra senare…

Lätt fånget, lätt förgånget.

Jag köpte Zadie Smiths nya bok NW idag. Men lånade genast ut den till min vän nere i backen. ”Grannen”. Också kallad HSAHR. (Han som alltid har rätt.)

Om jag alltid är så generös med nyinköpta böcker? Mycket sällan. Men jag hinner ändå inte läsa den just nu, för jag har två recensionsböcker kvar att läsa och tre recensioner kvar att skriva.

Bättre då att låna ut NW till någon som längtat efter en ny Zadie Smith lika mycket som jag.

Men jag hann i alla fall läsa fyra sidor på bussen innan jag lämnade bort den, och redan på första sidan ville jag stryka under. Eller lägga på minnet.

”I am the sole author of the dictionary that defines me.”

Ja, det är verkligen en bra replik.
Jag tror jag skriver ner den.

”I am the sole author of the dictionary that defines me.”

Sådärja!

Hej. Hej då.

20120912-203304.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Läsande

Kommentera

