Mina nästa fyra recensionsböcker för Borås Tidning är dessa:

Så nu vet jag vad jag ska läsa i helgen. Jag läste ju ut Karolina Ramqvists Alltings början igår och har sedan dess befunnit mig i ett slags läsvakuum, bara väntat.

Men. Good things come to those who wait. För september är verkligen en recensionsmånad som heter duga. Fyra böcker ska jag recensera för Borås Tidning innan bokmässan drar igång – tre av dem kom med bud idag på eftermiddagen, den fjärde kommer med snigelpost nästa vecka.

Jag ska dels recensera en debutant från Modernista som heter Tarmo Rissanen. (Det verkar vara en helt urflippad historia.) Det är alltid kul att läsa debutanter. Också med tanke på att Borås Tidning har sitt debutantpris.

Sedan är det tre mycket mer etablerade författare: svenskarna Nina Lekander, Hans Gunnarsson och danskan Helle Helle som kommer med nya böcker i september. Det var den trion som kom med bud idag:

20120907-162317.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen, Läsande, Svenska författare

Kommentera

