Vad är det du läser, Bodil Malmsten?

Igår presenterade Modernista omslaget till Bodil Malmstens nya bok, som handlar om hur hon gör när hon skriver. Så gör jag – Konsten att skriva, heter den.

Jag längtar efter den boken. Den kommer i oktober. Ingen information om boken finns än på Modernistas hemsida dock, även om deras Bodil Malmsten-sida är fin med bland annat klipp från Sveriges Television.

Men ända sen igår så har jag tittat och tittat på omslagsbilden och försökt se vad det är för böcker som Bodil Malmsten har liggande på sitt bord. De ligger nämligen i oskärpa. Jag tror jag kan se ”David Foster Wallace” på en bok. Jag tror det står ”This is not a diary” på en annan, fast jag är mycket osäker på ordet ”diary”.

Sen är jag mycket fascinerad över post-it-lapparna i olika färger som väller ut ur böckerna. Jag förstår att Bodil Malmsten markerat något viktigt. Men är det olika viktigt beroende på färg? Eller betyder färgerna något annat?

Jag hoppas att svaret finns inuti boken. Och jag hoppas också på att jag får många skrivtips utöver det. Till exempel tips om hur man avslutar fyra påbörjade romaner, *hostochharkel*.

Bodil, vad döljer du för mig?

20120905-093220.jpg

4 kommentarer

Filed under Sakprosa, Skrivande, Svenska författare

4 responses to “Vad är det du läser, Bodil Malmsten?

  1. Himmel så spännande! Den ser jag verkligen fram emot också. Tror du man kan köpa/beställa på Bokmässan? Fyyyra påbörjade romaner?????

  2. Charlie Cramer

    Den uppslagna boken är i alla fall Bibeln! Min mormor hade en sån.

  3. Pingback: “Jag var en livsform med läsandet som kännetecken” | Bokbabbel

Kommentera

