Göran Greider på Segway genom Solsidan

Göran Greider skriver om det själv i sin bok Vi kan inte ha det så här, men Jan Gradvall nämnde det också i sin recension i Dagens Nyheter:

Göran Greiders inslag i Babel, där han tar sin Segway och rullar genom ”problemförorten” Solsidan. På jakt. Efter något. Inspiration till en dikt!

Bara att han kallar Solsidan för ”problemförort” gör mig upprymd (kommer två minuter in i inslaget). ”För att man samlar många välbeställda på ett ställe och det orsakar problem i hela samhällskroppen.”

Nu har Babel lagt ut inslagen på sin blogg.
Kolla!
De är helt fantastiska.

Jag recenserade ju Göran Greiders bok Vi kan inte ha det så här häromdagen och kallade den tråkig. Det står jag fast vid. Boken är tråkig. I text är Göran Greider tråkig.

Men i tal kan han vara jätterolig.

Jag kanske försöker återupprätta Göran Greider i detta blogginlägg, vad vet jag, men i det här klippet från ett föreläsning på Jägareförbundet (!) på temat Svensk natursyn i förändring, är han också fyndig, fräck och ger mig nya tankar.
Så där som jag önskade att hans texter också kunde vara.

Lämna en kommentar

Filed under Länktips, Litteratur i TV och radio, Media/Journalistik, Svenska författare

Kommentera

