Så, hur går det med ditt skrivande då? Tack, inte alls just nu.

Nej, jag hinner inte alls med mitt eget skrivande just nu. Folk frågar ju ibland, de som vet att jag kommit tvåa i en novelltävling. Men jag blir onekligen motiverad att skriva klart en av de fyra romaner jag har vilande just nu efter framgångarna med Fifty Shades of Grey.

Jo, en av de fyra romanerna är verkligen en mycket erotisk historia. En sån där historia som brukas ge ut under pseudonym. En sån där historia som liknar Historien om O. Ja, en sån historia.

Det har förvånat mig att Fifty Shades of Grey inte gavs ut under pseudonym. Kanske för att de erotiska inslagen trots allt är så få, trots att hela boken bygger på det underförstådda BDSM-temat. (Kan ju tillägga att den novelltävling jag kom tvåa i var en erotisk novelltävling och att jag deltog under pseudonym i den…) Vissa pseudonymer röjs ju dock efter ett tag, som just Pauline Réage som skrev Historien om O.

Hmm. Får nog ta tag i den där vilande berättelsen. Den som är klar, men inte nerskriven. Den om…

Lämna en kommentar

Filed under Erotik, Skrivande

Kommentera

