Nu drar min recensionshöst igång!

Åh, nu börjar det!
Redan.

Mitten av augusti. Sedan september. Därefter oktober och november. Och så till sist december.

Recensionshösten 2012, såklart!

Jag har just varit och hämtat två nya recensionsex på kulturredaktionen på Borås Tidning – Eva Franchells Partiet och Kirsten Hammanns Se på mig. Tidigare hade jag fått Ia Genbergs Söta fredag och Göran Greiders Vi kan inte ha det så här i vadderade kuvert hem i brevlådan.

Det ska läsas i rätt ordning. Söta fredag först, med recensionsdag 18 augusti. Fast egentligen borde jag läsa Greider först, eftersom första recensionsdag på den är 16 augusti. Men jag hade redan börjat på Söta fredag när Greider damp ner i lådan. Så…

Äsch. Jag kan väl läsa i vilken ordning jag vill, bara recensionstexterna lämnas i tid.

20120808-155955.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen

Kommentera

