Läser ostlig urban Söta fredag på västlig pastoral måndag

Att vara hos svärmor på landet är: dålig mottagning. Oftast står det ”Ingen service” på min telefon.

Det är svårt att blogga då.

Men annars är svärmors ställe himmelriket på jorden, med salta vindar och böljande gröna kullar med råmande kossor, flera mil från närmsta stad. Elen försvinner titt som tätt, men som kompensation kan man dra upp makrill några roddtag ut i fjorden.

I detta lantliga paradis ligger jag alltså och läser om Stockholm. Och om Max och Tess och Tobbe och om ett fotografi och den där polisen med otur och om knarkande trollkarlar och applåder. Ja, helt enkelt om den där söta fredagen som Ia Genberg skrivit om.

Jag ska recensera den för Borås Tidning. Och första recensionsdag är ju 18 augusti, så jag tänker inte avslöja något nu utöver att jag inte tidigare läst någon svensk författare som..

Nä.
Jag tänker inte avslöja något.

Får ju inte.

20120806-230508.jpg

3 kommentarer

Filed under Debutanter, Läsande, Svenska författare

3 responses to “Läser ostlig urban Söta fredag på västlig pastoral måndag

  1. ochdagarnagar

    Det ska bli mycket spännande att läsa dina tankar. Jag skrev om den (och la på vänt) häromdagen och jag fick fundera mycket innan jag kunde få till vad jag tyckte och varför.

    • Jag är knappt halvvägs nu. Hittills kommer jag nog inte ha några problem att formulera något, men det beror ju på vad som händer…🙂 Men det är onekligen en bok som kräver ens fulla uppmärksamhet

      • ochdagarnagar

        Ja, absolut. Jag har ändrat min text flera gånger och jag har funderat på om det finns några jämförbara böcker som jag läst.

Kommentera

