Bokfynd: Anna-Karin Palms Utanför bilden

Nu har jag fyndat på Emmaus igen. En novellsamling jag inte ens visste fanns. Nämligen Anna-Karin Palms Utanför bilden.

Den kom ut 1992, året efter Anna-Karin Palms debut med Faunen och innehåller 13 noveller varav en heter Målarens döttrar! Eller kanske inte alla texter är noveller. På baksidestexten står att fem av texterna är ”bildtexter, prosalyriska betraktelser” intill bilder av bland annat Frida Kahlo och Camille Claudel.

Jag gillar Anna-Karin Palms författarskap. Jag recenserade Snöängel som kom förra året och gillade verkligen den magiska stämning som fanns där.
Och spännande att nu hitta en titel som jag inte visste existerade.

20120627-114254.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokfynd, Svenska författare

Kommentera

