Halvvägs in i Fifty Shades of Grey…

… och jag läser med rodnande kinder på bussen när jag pendlar. Det är väldigt målande och utförliga beskrivningar av det Anastasia Steele och Christian Grey gör.

Jag är ändå inte så ovan vid erotisk litteratur, inte ovan vid ingående beskrivningar, men detta! Ja, jag rodnar. Och då har de ändå inte egentligen börjat med det som är bokens tema – Christian är den som bestämmer och Anastasia ska lyda hans minsta vink. Om ni förstår vad jag menar? Det ingår vissa redskap också. Om ni förstår vad jag menar? (Jag rodnar när jag skriver det här också.)

Visst är det bedrövligt dålig prosa. Jag tror jag står ut med det för att det är på engelska. Och visst känns det ibland som en Harlekinroman kryddad med porrfilmsrepliker. Men jag är ändå nyfiken på hur det ska gå för dem, vad som ska hända och hur. Det är verkligen inte förutsägbart.

Därför läser jag vidare. Och rodnar…

Nästan halvvägs…

20120613-170254.jpg

1 kommentar

Filed under Chick-litt, Erotik

One response to “Halvvägs in i Fifty Shades of Grey…

  1. Pingback: ”Fifty Shades of Grey” av E. L. James | TinaO

Kommentera

