”Va? Har du inte läst Arne Dahl?”

Två gånger på två dagar har två personer ovetandes om varandra till mig utbrustit:

”Va? Har du inte läst Arne Dahl?”

Först Mathias (”Han Som Alltid Har Rätt”) i ungefär samma utandning som när han utbrast: ”Va? Har du inte läst Summan av David Eagleman”.

Och sen igår, på gårdsfesten (där det grillades helstekt gris med vaktande brandsläckare), av a-grannen Emma (jag bor på e och är således e-grannen Annika): ”Va? Har du inte läst..” osv.

Jag har en Arne Dahl i hyllan. Den som skulle bli den sista. Den är oläst. Dumt att börja med den sista, liksom…

Men! Det börjar bli dags att planera sommarsemesterläsningen. Arne Dahl kanske?

Så ensam i hyllan:

20120610-111054.jpg

8 kommentarer

Filed under Deckare/Spänning

8 responses to “”Va? Har du inte läst Arne Dahl?”

  1. Va? Har du inte läst Arne Dahl?

    Jag håller faktiskt själv på att ta mig igenom hela serien om A-gruppen. Ska snart börja på sjunde delen. Kan verkligen rekommendera de här böckerna.

  2. Började på Arne Dahl efter tokhyllning här och där, men det föll mig inte i smaken faktiskt…så kan det gå…

  3. Emma

    Det tycker jag låter som en bra sommarplan! Sjuan, åttan och nian finns att låna av ”a-grannen”🙂

  4. Å , lyllos dig som har alla Arne Dahl-böckerna kvar att läsa! Han är en av mina favoriter, definitivt! Särskilt gillar jag hans torra humor🙂

Kommentera

