Havsmannen utläst. Nu: Glänta Hardcore 01!

Nu när Havsmannen är utläst och jag inser att jag i maj månad nog måste ha slagit något gammalt rekord i utlästa romaner, så tänkte jag att kulturpolitik nog är ett passande ämne att fortsätta med som läsning på pendlarbussen.
Jag hoppas naturligvis bli klokare på kuppen.
Författaren David Karlsson är ”idéhistoriker och kulturskribent” och var ”sekreterare i Kulturutredningen under dess första år”, står det på baksidan av En kulturutredning: pengar, konst och politik.
Det är Glänta, en kulturtidskrift baserad i Göteborg, som gett ut boken, i en serie kallad Glänta Hardcore. David Karlssons bok är den första i den serien, utgiven 2010. Andra titlar i Glänta Hardcore heter bland annat Hemliga städer: rädslans urbana former och Göra ont: litterär metafysik.
Mer om Gläntas bokproduktion finns här. (Jag har lånat mitt exemplar på bibblan.)

20120531-074030.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokbranschen, Kulturdebatt, Media/Journalistik, Vetenskapligt

Kommentera

