Missa inte idag: En dag om Ulysses på Vetenskapsfestivalen

Idag är det dags för I huvudet på James Joyce – en dag om en dag i Dublin.
18 föreläsningar om Ulysses på Vetenskapfestivalen, alla på Humanisten på Göteborgs universitet.
Här finns programmet.
Själv är jag redan bokad och sitter nu på tåget upp till Stockholm med min dotter för en sedan länge utlovad mor-dotterdag med glassätning på Djurgården. Annars hade jag garanterat suttit bänkad.
Som tur är har ju jag förmånen att få träffa forskare från Göteborgs universitet i mitt jobb. Och jag intervjuade en av föreläsarna nu i måndags, bland annat om hur den nya översättningen av Ulysses mottagits av recensenter och hur synlig översättaren Erik Andersson varit.
Det inslaget kan ni se här.

Lämna en kommentar

Filed under Läsande, Vetenskapligt

Kommentera

