Att resa med Ulysses – Det funkar!

Det funkar att läsa Ulysses på tåget!
På vägen upp till Stockholm läste jag 126 sidor. Nu sitter jag på väg hem till Borås igen, har läst 20 sidor till och har drygt två och en halv timmes restid kvar.

Ulysses är en mycket särskild läsupplevelse. Jag kan fortfarande efter 140 sidor inte riktigt säga vad den handlar om. Den är ordrik, snarare än händelserik hittills. En vän tipsade om Olof Lagercrantz bok ”Att finnas till” som tydligen ska fungera som en slags vägledning. Jag är också sugen på att läsa Erik Anderssons bok om översättningsarbetet.

Annars var Stockholmsresan mycket givande. Jag hade först ett långt möte med Teg Publishing kring en bok som kommer att släppas i höst, där jag idag för första gången fick träffa författaren. Och därefter diskuterade vi en dokumentärfilm som jag ska slutföra klippningsarbetet på. Så ja, nu är jag lite mör i huvudet.

Vad bättre då än att dyka ner i skitiga gator i Dublin? Du dyra dyiga Dublin!

20120424-190652.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Läsande

Kommentera

