Den stod där i bibliotekshyllan: Våra kyssar är avsked av Nina Bouraoui!

Jo. Jag är ju med i en bokcirkel. En mycket liten sådan. Officielllt är vi som mest fem personer.
Men så många har vi aldrig varit.
Vi har bara setts en gång förut och då blev vi bara tre.

Men nästa vecka är det dags igen. Det är alltid Mathias som väljer böcker. Jag litar på Mathias känsla för bra litteratur. Förra gången valde han Flackland av Hertha Müller. Och nu har han valt Nina Bouraouis Våra kyssar är avsked.

Inte en helt lätt bok att få tag på. Den är inte ny, utgiven på litet förlag. Den fanns inte på bibblan i Borås (jag misstänker starkt att någon annan i cirkeln tagit den), jag har letat efter den I handeln, men inte funnit. Och det är för få dagar kvar att beställa på nätet.

Men! Jag kom på att jag kunde gå in på bibblan i Göteborg på väg hem från jobbet. Det är bara det att bibblan i Göteborg numera är 300 m2 och ligger vid Brunnsparken. Förstå nu ilningen i magen när det första jag ser när jag kommer in är detta:

20120413-165202.jpg

2 kommentarer

Filed under Bokfynd, Läsande

2 responses to “Den stod där i bibliotekshyllan: Våra kyssar är avsked av Nina Bouraoui!

  1. Älskar Nina Bouraoui!

Kommentera

