Nu ger jag upp Spådom

Idag gav jag upp. Jag kommer aldrig ta mig igenom Spådom. Inte just nu.
Så jag stoppade ner också den, när jag och min hostande 4-åring åkte till bibblan idag för att lämna tillbaka två fulla kassar.

Visst är det ett nederlag. Främst för att jag vet att det är en fantastisk läsning. En dålig bok har jag inga problem att sluta läsa, inte alls. Men Spådom är ju bra!

Men det kanske är en sådan bok man ska läsa på semestern? När man har gott om tid? För det är ingen bok man läser ett par sidor innan man släcker lampan på kvällen; det finns ett underliggande hot som kräver tillvänjning under längre tid än 20 minuter.

Men jag vill läsa den. Någongång.
Jag ska inte ge upp den!

2 kommentarer

Filed under Läsande

2 responses to “Nu ger jag upp Spådom

  1. Jag klarade faktiskt inte heller av att läsa den. För kylig på något vis.

Kommentera

