Tänk om Little Bee börjat med kapitel 2 istället!

Åh, vad jag önskar att Little Bee hade börjat med kapitel 2 istället. Vilken inledning det hade varit!

Nu har jag bara läst knappt två kapitel hittills. Men jag anar redan att Little Bee kommer att ha varannat kapitel ur Little Bees perspektiv och vartannat ur Sarahs perspektiv och eventuellt framåt slutet kanske också ett ur Andrews. Och på slutet kommer jag få veta vad som hände där på stranden.

Problemet är att jag nog inte vill veta. Det är mer spännande om jag inte får veta. Men med tanke på bokens populärlitterära upplägg hittills, så kommer jag nog få svar på allt. Förutsägbart är tråkigt om det inte är ruskigt bra berättat.

Så ska jag sluta läsa nu? Jag tror inte att den här berättelsen kommer att bli så mycket bättre än kapitel 2.

Men jag hoppas jag har fel. Och eftersom jag tänker läsa vidare, så kommer det visa sig.

2 kommentarer

Filed under Läsande

2 responses to “Tänk om Little Bee börjat med kapitel 2 istället!

  1. Du har fel Annika. Eller, du har rätt också. Men boken ligger liksom kvar och skakar om mig hela tiden och får mig att titta på Kongomannen med granskande ögon och vända ut och in och upp och ner på allt och inte minst mitt England och allt som är bra och dåligt och ja, Short Cuts och tänk om inte om, och tänk om den hade börjat med kapitel 2 istället. Så du har rätt men lite fel för du kan inte kan inte blir missnöjd ens om det är förutsägbart att bli nöjd. Eller, inte nöjd, inte stirred, totally shaken. Påskkram Annika.

    Lina

    • Ja, men då måste jag ju läsa vidare!! Skakad är bra att bli någongång emellanåt, även om jag inte har en lika stark bild av England som du. Jag har ju aldrig bott där, även om jag har två engelska kusiner och en faster i England.
      (Men tänk om den börjat med kap 2! En sådan fantastisk första mening!!!)

Kommentera

