Ett osannolikt lyckligt fynd på de sista skälvande bokrea-dagarna!

Jag har gjort ett så osannolikt bokfynd på bokrean!

Det är ju inte så att jag behöver fler böcker, så jag var en hårsmån från att säga nej när min kollega Jenny frågade på väg tillbaka från lunchen, om vi skulle ta en sväng förbi Bokia på Avenyn. Men, okej då, sa jag.

Och mitt bland kokböckerna låg den, helt osannolikt slarvigt slängd på tvärsen ovanpå Alexandra Pascalidous bästa Greklandsrecept, den bok jag lånat ut och för längesedan gett upp hoppet om att få tillbaka och som jag faktiskt bloggade om här.
Kanske förvirrade titeln? Kanske var det därför den låg bland kokböckerna?

Kyckling med plommon av Marjane Satrapi –

den svarta serieromanen om den olyckligt käre violinisten, som just blivit film och som nyss visades på Göteborgs Filmfestival i februari. Jag höll på att börja gråta där jag stod.

Och hur snabbt handen reagerar! Jag hade tagit upp boken och krampaktigt börjat krama den långt innan hjärnan ens registrerat ”Kyck…”.

Och till halva reapriset!

20120326-202029.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokfynd, Läsande

Kommentera

