Jag är glad att jag fortsatte läsa Tillbaka till henne av Sara Lövestam

Nu har jag just läst ut Sara Lövestams Tillbaka till henne, den bok jag var orolig för att läsa vidare i för några dagar sedan.
Eftersom första recensionsdag inte har varit än, så ska jag inte avslöja så mycket mer än att jag är glad att jag fortsatte läsa. Den var precis så bra som jag hoppades, efter att ha läst de inledande kapitlen. Och när de sista sidorna närmade sig ville jag inte att berättelsen skulle ta slut. Signe, Erik, Hanna, Johan, Agi, Caroline… Jag fick låna er vardag i nästan 600 sidor, men nu är det över.
Slut.
Men slutet är också början på berättelsen. Ett evigt kretslopp av liv. (Ni som läser boken kommer förstå vad jag menar med det.)
Nu ska jag ta itu med den tomhet som kommer efteråt. Och därefter ska jag skriva min recension till Borås Tidning.
Och därefter? Nästa bok. Och nästa. Och nästa.

20120325-224851.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Läsande

Kommentera

