Årets bästa böcker: 9. En fager mö av Joyce Carol Oates

En fager mö tillhör den kategori bok som jag först inte gillade när jag läste den. Jag var arg på det mesta i boken. Men med lite avstånd så inser jag hur skickligt berättad den är.
Ibland är det ju tvärtom – det är roligt och underhållande medan man läser, men efteråt känner man sig som när man har ätit en skål med godis istället för en ordentlig middag.
En fager mö är den där ordentliga middagen. Och från och med nu ska jag lita på min ilska när jag läser en bok. Lite motstånd är bara bra.

9. En fager mö av Joyce Carol Oates

Lämna en kommentar

Filed under Boktipset, Läsande

Kommentera

