Läsning pågår: Adonis

Jag har inte hunnit särskilt långt, men jag tror att jag kommer att gilla i alla fall historien i Jens Liljestrands Adonis. Framför allt för att det är hög igenkänningsfaktor. Ja, jag har sjungit i studentkör en gång i tiden.  Jo, jag har varit fullblodsstudent med allt studentikost som följer med på köpet – sittningar, middagar, practical jokes, sena nätter, omtentor. Jo, jag har varit på återföreningar…

Men man har jag ju aldrig varit. Och det är ju framför allt manskildringen som Jens Liljestrand gjort sig känd för och som gjort att jag gillade hans debut, novellsamlingen Paris-Dakar – isärplockningen av det manliga beteendet.

Mycket manlig läsning denna höst.
Först Belägring, sen Outsider, sen Drömmar av plåt och nu Adonis.

 

Lämna en kommentar

Filed under Läsande

Kommentera

