Erotisk ritbok funnen!

Åh! Den erotiska ritboken! Jag hittade den! Och jag hittade författaren också! (Eller illustratören kanske jag ska säga..?)
Erotisk ritbok är med på min tio i topp-lista över höstens bästa facklitteratur och mannen bakom heter Magnus Frederiksen. Anledningen till att boken finns var en pryd klasskamrat på Forsbergs skola. Under kroki-klasserna så satt hon och tittade ner i golvet istället för att teckna av den nakna människan på podiet framför. Så pinsamt tyckte hon att det var med nakna mönniskor!
Magnus Frederiksen fick då idén att hjälpa henne, och gjorde några skisser som blev en 20-sidig bok som han sedan sålde på skolans julmarknad. Den sålde slut direkt!
Den bok som nu ges ut på Vertigo förlag är en utökad version på 80 sidor. Och Magnus har gjort grundlig research.
– Jag ville att det skulle finnas något erotiskt där för alla smaker, så jag kollade runt lite på nätet. Ens egen fantasi räcker ju inte långt i de här sammanhangen.
Ja, jag fick ett signerat exemplar.

20110923-155900.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bokfynd, Bokmässan, Erotik

Kommentera

