Vad kan man läsa på bussen?

Ja, nu sitter jag på bussen och läser Outsider av Torbjörn Flygt.
Jag har ju börjat busspendla mellan hemmet i Borås och jobbet i Göteborg, vilket är mycket skönare än att behöva köra bil mil efter mil.
Och så kan jag ju läsa på bussen, gubevars!

Men kan man läsa vad som helst på en buss? I offentlighetens ljus?
Frågan ställdes på min Facebook-sida idag.
Ja. Hmmm.

Jag tror jag skulle kunna läsa allt. Till och med erotiska noveller.
Men jag kan ju alltid hänvisa till mitt professionella läsande förståss… ”Jo, jag har en bokblogg förstår ni, medresenärer. Jag undersöker just nu skillnaderna i.. öööh… metanivåer mellan Nin och Millet. Sådetså.”
Kanske så?

Men just nu läser jag ju Flygt. Inte så mycket erotik där.
Får pröva medresenärernas tålamod en annan gång.

Lämna en kommentar

Filed under Läsande

Kommentera

