Tack för lånet!

I helgen fick jag tillbaka en bok som jag trodde var helt försvunnen, men som jag tydligen lånat ut till svärmor utan att minnas det. Vi lånar en hel del böcker av varandra, så det är inte så konstigt. Men jag är glad att jag fick tillbaka just den här boken, eftersom jag är med i den, kan man säga.
Det är Maja Lundgrens Mäktig Tussilago.
Jo, jag är med i den. Eller ett ”nästan-jag”… (Särskilt på sid 27.)
Och ja, det är jag som säger: ”Den som inte längre vill lära sig något kan lika gärna lägga sig ner och dö.” (Fast egentligen sa jag: ”Den dagen jag inte vill lära mig något nytt kan jag lika gärna lägga mig ner och dö.” )

Jag gillar Maja Lundgren som fan. Och jag tycker bara att det är kul. Och jag är glad att jag fått tillbaka boken. Hedersplatsen nästa.

Annars är det ju rätt vanligt att jag lånar ut böcker, men aldrig kommer ihåg till vem.

Så – om du har någon bok som är min… Säg inget om du vill behålla den, för jag minns det i alla fall inte…

2 kommentarer

Filed under Läsande

2 responses to “Tack för lånet!

  1. Maja

    Hej Annika,
    Hehe, jo… Lisa Riktelius på Book Boom är förstås inte du, men visst är iallafall den raden inspirerad av dig! Lägg märke till att Lisa på sätt och vis uttrycker sig mer auktoritärt: hon säger inte att det är så för henne – utan för alla… Men det är en bra tjej Lisa, hon har tjorvat in sig lite i bokbranschen och har problem där.
    Det var ju inte ett dugg illa ment, jag gillar dig också. Det påminner mig om att jag har en del lånade böcker som jag måste ge tillbaks.
    Glad sommar

Kommentera

