Hommage à Anne Swärd

När jag läser Anne Swärd känner jag mig alltid vacker.

När jag läser Anne Swärd vill jag alltid messa de personer som betyder något för mig och säga hur mycket jag älskar dem.

När jag läser Anne Swärd så vaggas jag av orden, vilar jag i meningarna, omfamnas jag av sidorna.

När jag läser Anne Swärd känner jag mig som en vild prinsessa i en saga för längtande själar.

När jag läser Anne Swärd så känner jag mig stark och svag på samma gång.

När jag läser Anne swärd längtar jag bort och hem på samma gång.

När jag läser Anne Swärd så vill jag gråta, skrika: ”Men prata med varandra då! börja prata med varandra då! sluta aldrig prata med varandra då!”

När jag läser Anne Swärd så slutar myggbetten att klia för det gör ont på andra ställen.

När jag läser Anne Swärd tänker jag på ensamhet, vilsenhet och kärlek.

När jag läser Anne Swärd så vill jag viska att allt kommer att bli bra.

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Läsande, Svenska författare

Kommentera

