Hjälper biblioteket att flytta. Igen.

Ja, jag har varit och lånat hem en till, stor, bokhög från mitt stadsbibliotek, som ju stänger den 24 juni för flytten tillbaka till det nyrenoverade kulturhuset och nyöppnandet i höst. Jag var ju där för några veckor sedan och lånade. Men nu hjälper jag till ännu lite mer.

Biblioteket har verkligen uppmanat boråsarna att låna hem böcker över sommaren, men så himla tomt var det inte i hyllorna tyckte jag. Förutom på DAT-hyllorna. Deckare-Action-Thriller. Det vill boråsarna läsa vad det verkar.

Tur för mig. För jag lånade hem en rejäl bokhög med bland annat två fransyskor och en svensk snuskgubbe som jag är lite nyfiken på och vill läsa mer av. Kolla här:

Återlämning 3 oktober!

 
Men vilken bra hög! Jag är mycket nöjd.
 
Anne Swärd är en av mina favoritförfattare, men jag har faktiskt inte läst Polarsommar, som hon blev nominerad till Augustpriset för, Clarice Lispector står med på Boktolvan, Nina Bouraoui har jag läst halva Kärlekens geografi, men vill läsa något annat också, Marie Darrieussecq har jag läst de två första men missat resten, Grimsrud och Oates är nya och särskilt Grimsrud har jag hört mycket bra om, och sen är det Sture Dalhström, som två manliga kollegor rekommenderat… DET ska bli kul att läsa Dahlström och se vad de två herrarna gillar…😉
 
Nästa vecka är alltså sista veckan innan sommarstängningen. Ryktet går i utlåningsdisken att nästa vecka släpps 7-dagarslånen fria över hela sommaren och filmerna kanske släpps på fredag den 17 juni. Så… 
 
Film- och boksommar någon?

3 kommentarer

Filed under Bibliotek

3 responses to “Hjälper biblioteket att flytta. Igen.

  1. kanske skulle gå dit o ytnyttja mitt kort lite, jag har ju inga böcker hemma nu.. (blundar för bokhögar som hotar att begrava mig)

Kommentera

