Har ni läst arga tantens blogg?

Just nu håller jag på att ”uppdatera min länklista”. Det vill säga: jag surfar runt på måfå, klickar på länktips lite här och där, googlar på ord som ”bokblogg” och ”books blog”.

Det är kul. Och jag hittar en del roligt som nu också finns i länklistan till höger. Som Arga bibliotekstanten till exempel. Jag skrattar så jag får ont i magen. (Av igenkänning ibland, pinsamt, pinsamt…) Jag undrar så vem det är som ligger bakom den bloggen… Om det är ett kollektiv av bibliotekarier som skriver? Om det egentligen är en författare som bara hittar på? Men det spelar ingen roll. Räck upp handen den som inte känner igen sig!

Jag har säkert missat många bra länkar, så tipsa mig gärna om läsvärda, intresseväckande, smarta och/eller roliga länkar som borde finnas med. 

Och glöm inte att gilla min Facebook-sida! Annika Koldenius bokblogg heter den.

3 kommentarer

Filed under Länktips

3 responses to “Har ni läst arga tantens blogg?

  1. Tack för bloggtipset! Jag skrattar, men känner mig matt av vissa personers servicekrav. Det kom ju ut en bok för något år sedan om/av en fransk snabbköpskassörska. (Till skillnad mot arga tantens blogg var den inte trevligt skriven och jag läste aldrig ut den.)
    Pionhälsningar i vacker junidag!

  2. Absolut älskar bibliotekstanten!

Kommentera

